UKRAYNA

Ankara Yolu//YHT

-Ancak biz yolu bilmenin yeterli olmadığını asıl meselenin yola çıkmak olduğunu anlıyoruz.. Harekete geçmek sevgili dost. Herşeyi lafta bırakmak yerine öz güven sahibi olmak ve harekete geçmek yol bunu gerektirir yoksa yerimizde sayar dururduk şöyle bir dönüp bakıyorum keşke yok hep yol var iyi ki diyorum.. yaşam bunu gerektirir sonrası yalnızca laf kalabalıklığı .. Yeni yaşımı 1 hafta erkende olsa bir yerlerde kutlamak.. 31 olduk okuyucu saklamayı sevmem yaşadığımız ömre ayıp olur yoksa.. 43. ülkem Doğu Avrupa’nın incisi Ukrayna.. Yollarda büyüyoruz, haydi başlayalım o zaman 🙂

Pandemi’ye 2 gün kala gitmeyi planladığım ülkeydi Ukrayna.. 2021yi bitirmeden gidebildiğim için şanslı hissediyorum.. Ankara’dan Kiev’e , Kiev’den Lviv’e 430 tl ye aylar öncesinden biletimi planlamıştım dolar ve euro’nun artmasıyla birlikte aylar öncesinden almasam yakın tarihte bu kadar uyguna bulamazdım, işin içine Ankara girince hızlı treni’de tecrübe etmiş oldum ki hiç hızlı değildi 🙂 ama keyfine tavsiye edilir mi edilir 🙂 en azından söylenen saatte varıyorsunuz .. ve o kadar uzun zamandır yurtdışı çıkış pulu almamıştım ki heyecanlandım 🙂

Ankara’dan Kiev’e Kiev’den Tren ile Lviv’e .. Lviv’den de İstanbul’a…

  • Uçak Kiev’e rötarlı indiği için hostelime geç kalsam gecenin 4ünde kapı duvarla !! karşılaşsam da 🙂 bir süpermarkette sabahlamanın ne kadar değişik olduğunu tecrübe ettiğim yerdir Kiev, şehrin yüzde doksanı ingilizce bilmiyor ama korkmayın herkes pek yardımsever kendinizi yabancı hissetmiyorsunuz, tarihi bilgi vermiyorum kaynak dolu tüm bloglar zaten yazmış..
  • Ukrayna Grivnası en son 50 kuruştu.. cokta ucuz bir ülke değil o nedenle temkinli para harcamakta fayda var,
  • Kiev’de; Ortodoks ayinlerine katılmayı,
  • Müzikal izlemeyi,
  • Bookmarketleri ziyaret etmeyi,
  • Deli yağmurunda ıslanmayı, sokak grafittilerine hayran hayran bakmayı unutmayın.

Bu yolculuğun beni en heyecanlandıran kısmına geldik sanırım.. Kiev’den Lviv’e Trenle geçiş.. Ve Lviv’de yağan kar bu yılın ilk karını Lviv’de karşılamak.. bu ara Doğu ekspresi sorusunu o kadar çok alıyorum ki onu da cevaplayayım, dostlar Doğu ekspresi eskiden cok güzeldi, şimdi çok popüler olduğu için insanlar binmek istiyor da kimse geçtiği yolları hesaba katmıyor eğer gerçekten hem yurtdışı görmek hem de trende uyumak gibi bir hayaliniz varsa Ukrayna destinasyonunu öneririm.. bu arada burada bir parantez açacağım olağanüstü temizlik ve kalabalıkta uyuma takıntınız yoksa.. özel kompartımanlarda var ama 50 lira gibi cüzi bir rakamla gitmek isterseniz, Kiev’i de benim gibi yaya gezdiğinizi düşünürsek yorgunluktan güzelce uyuyacağınız efsane bir tren yolculuğu sizi bekliyor..

Booking’ten ayarladığım iki hostelde bana şaka gibi davrandıkları için hosteller konusunda Ukrayna sınıfta kaldı neyse ki son anda ayarladığım Lviv merkezde bulunan Hi Hostel’i gönül rahatlığıyla tavsiye edebilirim..

Kiev’in Müzikali, Lviv’in Lychakiv mezarlığı Tren yolculuğu…

sizlere ne gurmelikten bahsedebilirim, ne kaldığım yerleri anlatabilirim ne de gezdiğim yerleri… bu kez bu yazı farklı olsun.. işim biraz da avarelik oldu bu sefer .. sokaklarda kaybolmak, marketten helal uyguna bulduklarımla günü geçiştirmek ve biraz kaybolmak kendimden sokaklara doğru.. tam olarak böyle gecen bir Ukrayna seyahatiydi.. bolca kaybolmalı, yalnızca 32 dolar harcadığım hediyelik eşyaların pahalı olduğunu düşünüp hiçbirşey almadığım bolca yorulduğum ama büyükte keyif aldığım bir yolculuk daha …

Kritik anlarda sakin kalmayı, insanlara takılmamayı, arkama değil önüme bakmayı, en doğru olandan kalbimi ayırmamayı yolumun ne kadar ışık dolu olduğunu daha iyi öğrendiğim, iktisatlı olduğum su hayatta hayat şartları ne kadar zor olursa olsun yola çıkmamaktan vazgeçmemeyi bildiğim bir gezi sonu.

Sert bir iklim, sert mizaçlar ki (ülke çıkışında alkol alanlara alkollerini döktüren polisler, benim suyuma takıp benimle neredeyse kavga edecek olan görevli kadın..) hiçbirine takmayın eğlenmenize tadını çıkarmaya bakın ,Yol sizinle. Kesinlikle tercih edilecek bir rota.. Sağlıkla sıhhatle nicelerine..

Ukrayna’da herkesin seçeneğine uygun şeyler mevcut.. kimisi için Barları, kızları, alkolleri, çikolata fabrikası, benim için müzeleri, müzikalleri,operası..

Bazen ne haritalar, ne de bilindik yerler kaybedin gitsin kendinizi,

İnsan bazen kendini bulmak için kaybetmeli..

Yorum bırakın