Yol ve 24 Saat

Son 24 saatiniz kalmış olsaydı ne yapardınız? Planlar.. Sevdiklerimize koşmalar.. uzar da gider.. Hayat biz planlar yaparken başımıza gelenler.. Bazen yalnızca ayak uydurmak gerek .. Belki de son 24 saat.. Ben mi ne yapardım ? Ben yola çıkardım..

En sevdiğim ekran olabilir su hayatta..

Hayat gerçekten biz planlar yaparken başımıza gelenler, aylar öncesinden Kapadokya’da balona binme niyetiyle Kayseri üzerinden gidiş dönüş 200 liraya bilet bulunca hemen aldım.. Tarih 10 Kasım’ı gösterdiğinde iki gün önce yapılan balon turları hava koşulları nedeniyle iptal edilmişti.. yalnızca 1 günüm vardı Kapadokya’da , ve güzel şehre üçüncü gidişim amacım sabaha karşı balona binmek, öğlen bir atv turu ve dönüştü.. ama hayatın başka planları varmış benim için.. bunları da sevdim 🙂

Kamelya Cave Hostel

Gitmeden önce balon turlarının iptalini duyunca konaklama almak zorunda kaldım tabii.. amacım gidip sabaha karşı balona binmekti.. hemen uygun bir konaklama ararken 10 kişilik yatakhaneli kahvaltı dahil 87 tl ye Kamelya Cave Hostel’e rastladım.. Volkan abiye kocaman selam ve sevgiler..Çok iyi bir işletme ve işletmeci.. çalışanlar yalnızca İngilizce konuşuyordu bayıldım gecenin saat 2 sine kadar da beni beklediler sağ olsunlar.. Kayseri üzerinden ekpress otobüs firmaları 1 saatte Göreme de olacağınız şekilde servis çekiyorlar.. ben havalimanına indiğim gibi İbrahim amcayla karşılaşıyorum ve sağ olsun beni otelin önüne kadar bırakıyor.. Kayseri Otogar’dan da Göremeye otobüs firmaları var.. Kayseri’den ekspresler direk 60 tl ye götürüyor..

Balon Turları kurlar suan yerinde durmuyor ama 65 Euro.. biz en son 625 tl ye el sıkışmıştık Kapadokya Balon firmasıyla orada kaldı.. gitmeden ya da gittikten sonra iyi araştırmakta fayda var, fiyatlar cok değişken. Çok soğuk bir günde Balona niyetlenip balon iptal olduysa ne yaparsınız;

  • Hostelde güzel bir kahvaltı yapın sınırsız çay eşliğinde soğuğu bile ayrı büyülü Kapadokya’nın ..
  • Güzelce giyinip Açık hava müzelerinden başlayın gezmeye üzerine aracınızda yoksa.. Yola bırakın kendinizi;

  • Yollar ıssız korkmazsanız yürümekten, yürüyün ve otostop çekin Kapadokya’da her mevsim çok güzel insanlarla tanışma olasılığınız yüksek! çok güzel bir Balayı çiftine denk geldim tüm vadileri birlikte gezdik birde üzerine Balayı fotoğrafçısı ve görümce oldum :))) Canım Rüya ve Mehmet çok mutlu olun ❤

  • Balona binemiyorsanız, Atv turu satın alın genelde 1 saat süren 150-200 tl arası değişen Atv turları için pazarlık yapın; 2021 10 Kasım 120 tl ye anlaşmıştım.. Klasik tur rotası; Kılıçlar Vadisi, Güllüdere Vadisi, Kızılçukur Vadisi, Çavuşin Kasabası.. ekstra isterseniz Aşk Vadisi..

  • Kış ayları Kapadokya da hava daha erken buz kestiği için Atv turu ve Vadiler gezisinden sonra geriye şöyle sıcak bir çay ve bir gözleme yiyip yola devam etmek kalıyor.. Balona binme heyecanıyla gidip yine dostlar edindiğim çok güzel bir tecrübe oldu..

Benim için Türkiye’de Urfa, Mardin ve Konya’dan sonra en özel şehir olan Nevşehir’e daha kaç kez giderim kestiremiyorum ama Balon’a binmek gün batımını ve doğumunu görmek için ömrüm varsa birçok kez daha uğrayacğaım aşikar her anını her halini yaşamayı sevdiğim nadide memleket..

** Aman dikkat! hiç araç kullanmıyorsanız ya da ehliyetiniz yoksa bile Atv kullanabilirsiniz fakat Kapadokya’da Atv kullanırken dikkat etmekte fayda var çok virajlı ve tehlikeli vadiler birkaç kez uyarı aldım :))

Yolun sonuna gelmek demek başka yolların başlangıcı demek, Döviz ne kadar artarsa artsın artık sinmiş profesyonel bir gezginseniz çare her zaman bulunur. Her daim bir çare vardır.. Nefes aldığımız sürece Yola devam… Yine görüşeceğiz Güzel Atlar Şehri değil Güzel İnsanlar şehri 🙂

Yorum bırakın